A doboz bébi spenót másik része reggeliként került elfogyasztásra. Frissen készült sajtos házi tortillában találta meg újabb formáját. A tortilla egyre népszerűbb étel kezd lenni, mi is gyakran fogyasztjuk, de az árával nem vagyok kibékülve, de amint az láthatjátok nem egy ördöngösség házilag elkészíteni.

A bébi spenót, igazi tavaszt idéző ízeket varázsolt a vasárnapi reggelinkbe. A fotókon is látszik, hogy kisütött a nap, jó árnyékosak lettek, de ez most egyáltalán nem zavart, mert végtelenül örültem annak, hogy süt a nap, ha iszonyat hideg is van. Nem akartam beállításokkal foglalkozni csak úgy röptében készítettem a képet.

 

Hozzávalók /8db tortillához /

-          30 dkg liszt
-          1,5 dl víz
-          5 dkg vaj
-          1 kk sütőpor
-         
 
-          16 szelet sajt
-          4 kisebb marok bébi spenót
-          frissen őrölt bors
 
1.      A lisztet elkeverem a sóval és a sütőporral, majd hozzáöntöm a vizet és jól eldolgozom.
2.      Beleteszem a felkockázott vajat és jól eldolgozom.
3.      A kész tésztát 8 egyenlő részre osztom és gombocokat formálok belőle.
4.      Egy kevés liszttel kör formára nyújtom őket 20-25cm átmérőjűre, akkorára, ami belefér a teflon sütődbe.
5.      A sajtot felszeletelem, a spenótot megmosóm és alaposan leszárítom. Sót és bors őrlőt készenlétbe helyezem.
6.      A teflont felforrósítom és beleteszem az első tortillát, közepes lángon dolgozom, amikor elkezdenek halvány barna foltok keletkezni a sütő felőli oldalán, akkor megfordítom.

 

7.  A felére sajt szeleteket teszek megszórom spenóttal sózom és borsozom, majd egy fa lapát segítségével ráhajtom a másik felét. Így egy fél kör alakú formát kapok. Hagyom, hogy így megsüljön a félkör egyik oldala,majd megfordítom, hogy a másik oldala is megsüljön és a sajt elolvadjon benne.
8.      Melegen tálalom.
 
 
Eszköz igény:
-          dagasztókaros keverőgép
-          teflon
-          sodrófa
 
 
Elkészítési idő: 30 perc

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr82716690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tytyke 2011.04.11. 14:46:27

Csak sima búzalisztből készítetted? Nem tört, vagy ilyesmi, amikor összehajtottad? Múltkor én is csináltam, csak tettem bele kukoricalisztet és olyan volt, mint a megszáradt palacsinta... Gyanús, hogy azért, mert a kukoricaliszt gyorsan kiszárad.

Mazsom · http://www.mazsakonyhaja.blog.hu 2011.04.12. 13:46:19

Nem törött. Sima búza lisztből készítettem. (BL55)Az 5dkg vaj szerintem segít rajta.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása