Nálunk mindig a mézeskalács illata lengi be az adventi időszakot. Engem minden évben elfog az ihlet, hogy valami mást is alkossak a klasszikus mézeskalács figurák mellett.
Ezt a verziót évekkel ezelőtt már egyszer csináltuk, de azóta pihent az ötlet. Most ismét terítékre került és osztatlan sikert aratott. Idén nem csak ablakos karácsonyfa dísz készült, hanem csináltunk mécses tartót is.  
Tükrös mézesről mindenki hallott már, de ablakosról... Mitől ablakos a mézeskalács? Egy nagyon egyszerű trükköt alkalmaztam. Töltetlen savanyú cukrot színek szerint szétválogattam és egy zacskóba tettem, majd rá egy konyharuha és a sodrófával/kalapáccsal összetörtem.
 
A kiszaggatott mézeseket egy sütőpapírral kibélelt tepsibe helyeztem, majd a mézesek közepébe vágott mintába kanalaztam az összetört savanyú cukrot.
dsc_5894.JPG
A szokásos módon kisütöttem. A cukor megolvadt és szép ablakot képezett a süteménybe. Fantasztikus látvány, amikor a fára akasztva átsüt rajta a fény.
 
Próbáljátok ki!
 
A mécses tartó a következőképpen készül. A mézes tésztából négy egyforma négyzetet vágok a közepükbe egy kisebb formával mintát szaggatok. A lyukakat megtöltöm összetört cukorral, majd kisütöm.
Ha kihűlt összeragasztom a négyzeteket.
dsc_5931.JPG
A rénszarvas szeme is cukorból van. :)
Olyan mézes tésztát válassz, amely forma tartó nincs benne sok térfogat növelő szer, mert akkor torzul az ablak. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr367002211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krutzifix 2014.12.22. 12:09:23

Jól van, látom, nézzük az angol sütimester vetélkedőt! :)

szpal 2014.12.29. 18:38:52

Jó lehet, csak gondolom, a cukorka sütés után újra kemény. Valami zselés változattal is érdemes lenne kísérletezni.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása