Mazsom 2011.11.09. 13:18

Grízgaluska

Az utóbbi időben igencsak rá vagyunk kattanva a tyúkhúslevesre. Sokat voltunk betegek és a tyúkhúslevesnek szerintem gyógyító ereje van. Szinte minden héten főztem egy nagy adaggal és mi sem volt egyszerűbb, mint gyorsan kifőzni hozzá egy adag lúdgége tésztát, mert gyorsan megvolt és finom.

A gríz galuskához idő és türelem kell, ahhoz, hogy olyan legyen, amilyet egy igazi testes, ízes tyúkhúsleves megérdemel. Sokszor futottam bele abba, hogy nem könnyed gríz „felhők” úsztak a levesben, hanem inkább ágyúgolyók.

De felelevenítve, amit a nagyimtól tanultam és az anyósom intelmeit összesítve végre sikerült megtalálnom a megfelelő receptet, olyan lett, amilyennek lennie kell.

 

Hozzávalók:

-          2 db tanyasi tojás

-          10 csapott ek gríz

-          2 ek zsír

-         

-          apróra vágott petrezselyem, ezt ki lehet hagyni

-           

-          húsleves, vagy bio húsleves kockából főtt alaplé

 

1.       A tojást felverem és hozzákeverem a zsír. Sózom.

2.       Hozzáadom a gríz és elkeverem.

3.       Ha kedved tartja adhatsz hozzá egy kis csomó apróra vágott petrezselymet, ettől izgalmas ízt kap.

4.       Fél óráig hűvös helyen pihentetem.

5.       Két kanál segítségével megformázom a galuskákat.

6.       A levest forrásba hozom és beleteszem a galuskákat, majd megvárom amíg felforr. Lefedem és a legeslegkisebb fokozatom hagyom gőzölődni a galuskákat.

 

Eszköz igény:

-          lábos fedővel

-          két evőkanál

 

Elkészítési idő:  5 perc+ 30 perc pihentetés

Főzési  idő:  30-40 perc 

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr33365732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

András Ugron 2015.12.16. 21:31:18

"eimochknédel"-nek értettem a nevét. én úgy ismerem, hogy ahány zsemle, annyi gombóc. én teszek bele zsemlénként egy csapott kávéskanál szódabikarbónát, nés akkor szép felfújt golyók leszenek!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása