Bárcsak az idei év is annyi gombát hozna, mint a tavalyi. Amióta az eszemet tudom járok gombászni az apukámmal a Börzsönyben. Oly csodás élmény járni az erdőt és rálelni arra a kincsre, amit a természet ad nekünk. Jó érzés volt, hogy kicsi fiam is olyan örömmel rohangált fel s le a hegyen az első túrázós gombaszedős bakancsában. (23-as), mint ahogy azt én tettem sok-sok évvel ezelőtt. Olyan távokat tett meg, amire nem is számítottunk és örömmel cipelte kis kosarát, néha elhagyva tartalmát.

 

A sok-sok gomba nagy része a mélyhűtőbe került, így a tél folyamán is sokszor tudtunk gombát enni. Most egy tejszínes tárkonyos gomba szósz készítettem pangasius filével. Az alap ötletet az egyik Stahl könyvben láttam, de az arányokon változtattam.
Hozzávalók
-          1,2kg pangasius filé
-          3dl tejszín
-          3dl tejföl
-          2 ek liszt
-          1 ek szárított tárkony
-          1 citrom reszelt héja
-          1 citrom leve
-          40 dkg dinsztelt vargánya gomba (1 kisebb fej hagyma volt benne) + 2 ek olaj
-          3ek olaj
-         
-          bors
 
 
 
1.       Nálam a gomba, olajon dinsztelt hagymán volt megpárolva és így fagyasztottam le. Ha friss gombával vagy mirelit gombával dolgozol, akkor 2ek olajon párold meg a felkockázott hagymát és azon pirítsd meg a csíkokra vágott gombát.
2.       A tepsit kiolajoztam és a pangasius szeleteket 5 cm vastag csíkokra vágtam sóztam borsoztam és a tepsibe fektettem szépen egymás mellé,
3.       A többi hozzávalót (tejszín, tejföl, liszt, citrom, reszelt citrom héj, tárkony, só és bors) egy tálba tettem és jól összekeverte,
4.       Majd hozzá adtam a gombát, azt is elkevertem és az egész szószt a halra öntöttem és egyenletesen beborítottam.
5.       180 fokos sütőben 30 percig letakarva, majd 30 percig takarás nélkül sütöttem.
6.       Köretnek párolt rizst ettünk hozzá.
 
Eszköz igény:
-          tepsi (fedővel vagy alufóliával)
-          Serpenyő a gomba párolásához
-          tál a szósz kikeveréseshez
-          reszelő a citromhoz
 
Elkészítési idő:  1,5 óra
Sütési idő: 180 fokos sütőben 30 percig letakarva, majd 30 percig takarás nélkül sütöttem.
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr302801720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása