A szódabikarbónás díszeknek nagy divatja van most. Mi is évek óta készítjük őket és nagyon szeretjük.  A legkisebb gyerkőc csak téli gyurmázásnak hívja, szeretem készíteni és szeretem a végterméket is.

Van a díszekben valami deres, havas csillogás amikor megszáradnak. Idén egy lépessel tovább dekoráltuk, az önmagukban is szép díszeket. Régóta foglalkoztat a hődomborítás vagy hot embossing technika. A húgom lepett meg vele és rögtön neki is álltunk képeslapokat gyártani, nagyon tetszett ez a varázslat. Aztán hirtelen ötlettől vezérelve kipróbáltam a hófehér díszeken és be kell valljam nagyon meggyőző számomra az eredmény.

15317790_1269985979689928_5992701186501844361_n.jpg

Az alap gyurma recept:

1 egység étkezési keményítő (FONTOS fehér fajta, hogy a díszek hófehérek legyenek)

2 egység szódabikarbóna

1,25 egység víz

 

Ez az én esetemben így nézett ki.  400g keményítő, 800 gramm szódabikarbóna, 500 ml víz.

Vizet felforraltam.
Beleöntöttem a száraz hozzávalókat és egy szilikon spatulával elkezdtem kevergetni.
Igencsak furcsa kinézetű az elején, de a végére kellemes ruganyos állagú masszává szelídült.
Kivettem a lábosból és rögtön egy zacskóba vagy folpackba csavartam. Fontos, mert könnyen száraz és ha kérgesedik a széle, akkor nem lehet vele szépen dolgozni.
Amit kihűlt 3-4mm vastagra nyújtottam és süti szaggatóval kiszaggattam.
Tálcára téve 24-36 óra alatt megszáradtak. Időnként érdemes átforgatni.
Az akasztók helyét nem elfejteni kilyukasztani.

 

A hődomborítás vagy hot embossing technika innen vette kezdetét. (hozzávalók: hot embossing pecsét párna, domborító por, hőlégfújó – jó a barkács verzió is)

img_2904.JPG

 
A kiválasztott hópelyhes pecsétet belemártottam a speciális „tinta” párnába, és a megszárad kemény díszre pecsételtem vele.
Egy papír lap felett megszórtam a fémes porral, a felesleget meg lekocogtattam.
A hőlégfújóval rámelegítettem a port a díszre, látványosan texturát és színt vált a por.
A maradék por vissza az edénybe és kezdődhetett a következő dísz dekorálása.

 img_2903.JPG

A hődomborításhoz szükséges dolgokat kreatív boltban lehet beszerezni. pl. www.pippi.hu

 

Eszközök:

HŐDOMBORÍTÁS

HÓPELYHES PECSÉT

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr512032777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása