A hétvége felfedezése az volt számomra, hogy a nagymamám által oly gyakran készített nagyon gyors és egyszerű poharas félhold alakú süteménynek, milyen elegáns neve is van. Havonta egyszer biztosan került hétvégén az asztalra ebből a süteményből. Mindig csodálattal néztem ahogy egy tepsi piskótából szépen lassan varázsolódnak a tálra a félholdak. Fantasztikusan gyorsan tudta készíteni. Amióta ő nem csinál nekünk ilyen én sem ettem ilyen sütit, de a neten olvasgatva és a Magyar Konyhát lapozgatva több helyen is előkerült ez a sütemény a napokban, határozattan a forradalmi emlékezés csalhatta az asztalokra ezt a sütit.

Elővettem a kis megsárgult, kézzel írt porladó lapu receptkönyvet és elkezdtem keresni, de nem találtam. Olyan nincs, hogy ne legyen benne ez a recept ebben a kis könyvecskében. A végén ráleltem és mint Tea-sütemény (poharas) még egy kis kézzel rajzolt ábra is díszelgett mellette, hogy miként kell szaggatni.

Nem is kellett több neki is láttam elkészíteni.

 kossuth DSC_1257.JPG

Hozzávalók:

  • 14 dkg vaj
  • 25 dg kristály cukor
  • 4 tojás sárgája és fehérje külön
  • 28 dkg liszt
  • 2 ek rum
  • fél citrom leve
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom héja ( az eredeti receptben a héj nincsen benne, de olyan szép kezeletlen citromot kaptam, hogy sajnáltam volna kidobni a héját, meg szerintem passzol is)
  • csipet só
  • Goromba cukor és durvára vágott dió. Nagyi használta ezt a szót, hogy goromba cukor, érdekes én azt mondanám, hogy durva a cukor. :
  • vaj és liszt a tepsi kikenéséhez vagy sütőpapír, de a kerámia tepsihez egyik sem kell

  1. A vajat és a cukrot alaposan kikeverem, hozzáadom a citrom levét és a héját és a rumot, majd tovább habosítom.
  2. Egyesével hozzáadom a tojások sárgáját és jól kikeverem a tésztát. Kanalanként hozzáadom a lisztet.
  3. A tojások fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verem és óvatosan, nehogy összetörjem a tésztához adom.
  4. Kivajazott kilisztezett vagy sütőpapírral bélelt tepsibe kanalazom. Én a szokásos kerámia tepsimbe sütöttem, amihez egyik sem szükséges.
  5. Elegyengetem és a tetejét goromba cukorral és durvára vágott dióval megszóróm és mehet a sütőbe.
  6. Ha kihűlt, akkor félholdakat szaggatok belőle és tálra rakom.
  7. Pont olyan volt, mint gyerekkoromban amikor a konyhában a tepsiben maradt széle része valahogy percek alatt eltűnt.

 

 

Eszköz igény:

  • tepsi
  • keresőtál
  • vágódeszka
  • vékony falú pohár vagy fánk szaggató

 

Elkészítési idő: 20 perc

Sütési idő:  180 fokon, kb. 25 perc 

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr555139471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása