Több helyen figyeltem fel arra, hogy egyre többen próbálkoznak különböző féle mintázófák használatával dombor nyomott kekszek készítésével. Én is szerettem volna ilyen nyomófát venni, de aztán nem került rá sor. Nem hagyott nyugodni a kérdés, hogy én is megpróbálkozzak egy ilyen mézeskalács készítésével. Előszedtem a nagyimtól örökölt apró kis csipke terítőket, melyeket ő a vitrinben tárolt és apró kis porcelánok laktak rajta és ezeket használtam fel a mintázásra. Nagyon izgatott voltam, hogy milyen is lesz a végeredmény, annyira izgatott, hogy ki is felejtettem a szódabikarbonát a mézeskalács tésztájából. Így utólag végiggondolva lehet, hogy nem is véletlen volt, hanem tudat alatti, mert lehet, hogy a szódabikarbónával túl “dagadt volna” és benyelte volna a mintát. Ehetőnek nem mondható a végeredmény, mert kő szikla kemény lett a mézes, de dekorációnak szerintem nagyon is helyesek. Jól mutatnak a karácsonyfán.

CSIPKES MEZES3.JPG

CSIPKES MEZES1.JPG

CSIPKES MEZES_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr434992192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lázár Márta · http://fengshuitrend.blog.hu/ 2013.01.04. 01:12:24

Gyönyörű! Eddig csak só-liszt gyurmába, vagy hőre keményedő gyurmába nyomkodva láttam ezt a megoldást, az is tetszett. Kérdésem, h a csipke hogy viselkedik a művelet után, és sima kímélő mosással kijön-e belőle az esetleges süti-zsiradék?

Mazsom · http://www.mazsakonyhaja.blog.hu 2013.01.04. 09:16:17

Én simán ki tudtam mosni. Ilyen kényes anyagoknál, ha zsírosak lesznek, akkor én mosogatószerben szoktam kimosni, mert a mosogatószer sokkal jobban oldja a zsírt, mint bármelyik mosópor. De ebben az esetben nem volt szükség a mosószerre.

Kolozsgabi 2013.01.07. 16:59:37

Szia!
Nagyon tetszik az ötleted!..és tovább is olvastam, addig-addig, míg elkészítettem a sajttortádat. Nagyon köszi a receptet, fel is tettem, ide: csokismalna.blogspot.hu/2013/01/2013-elso-sutije-mezes-epres-sajttorta.html
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása