Szeretem Bécset, karácsonykor meg különösen. Ha tehetem szívesen látogatok el a szomszéd fővárosba egy kis csajos kiruccanásra. A legjobb az ilyen utakban, hogy egy napig össze vagyunk zárva, mi barátnők és annyit tudunk dumcsizni, amennyit csak akarunk. Igencsak üdítő tud lenni, a két tárgyalás vagy a gyerekes teendők közé beékelt pár perces beszélgetések után. Drága Barátném nagy kedvence a lúgozott zsemle és annyiszor mondta már el, hogy milyen szívesen enne itthon is ilyet. Úgy döntöttem, hogy a névnapjára meglepem és kikísérletezem neki a recept otthoni változatát. Boldog névnapot Neked és minden Katalinnak!

 
 
Hozzávalók:
-          1 kg BL80 kenyérliszt
-          5 dkg élesztő
-          1 ek. cukor
-          6 dl langyos víz
-          3 dkg lágy vaj
-          2 ek. só
-          nagy szemű tengeri só díszítésnek, én most elhagytam
 
-          Fürdőhöz:
-          3 liter víz
-          3 ek. szódabikarbóna (én patikában vettem)
 
 
1.       Az élesztőt és a cukorral egy villával addig masszírozom, amíg folyós állaga nem lesz és 1 dl langyos vízzel felfuttatom.
2.       A lisztbe elkeverem a sót, majd belemorzsolom a lágy vajat. Hozzáadom a felfuttatott élesztőt és a maradék langyos vizet. Az egészet 10 percig dagasztom.
3.       Letakarom és 10 percig állni hagyjuk. Majd zsemléket formálok belőle (kb. 24 db) és egy konyharuhával letakarva 15 percig pihentetem őket.
4.       A fürdőhöz felforralom a vizet a szódabikarbónával és a pihentetett zsemléket kb. 1 percre megfőzőm benne. Fél időben átfordítom őket, hogy mindkét oldaluk megfőjön/kérgesedjen.
5.       Majd egy lyukacsos kiszedő kanállal kiemelem őket és sütőpapírral kibélelt sütőlapra szedem, a tetejüket keresztbe bevágom és ízlés szerint durva sóval megszózom.  (Két gáz tepsinyi mennyiség lesz belőle)
6.       Sütés előtt még 10 percig pihentetem őket, majd 220 fokra előmelegített légkeverős sütőben 20-25 percig sütöm, amíg szép barnák nem lesznek. Egyszerre sütöttem a két tepsivel. A szódabikarbónás fürdőnek köszönhetően, mély barnák lesznek, de nem lesz kemény kérge a zsemlének és a vágásoknál meg hófehérek maradnak.
7.        
 
Eszköz igény:
-          dagasztókaros keverőgép / de kézzel is dagasztható
-          lyukacsos aljú kiemelő kanál, hogy a víz lecsepegjen, amikor kivesszük a szemléket a fürdőből
-          nagyobb lábos a zsemlék főzéséhez
-          2 ív sütőpapír
-          2 gáz tepsi, de eggyel is megoldható
 
Elkészítési idő:  100 perc
Sütési idő: Előmelegített légkeverős sütőben 20-25perc

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr32472729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása