Mazsom 2011.11.16. 11:27

Hot-dog házilag

Szeretjük a kelt tésztát ez nem titok. és szeretek kísérletezni is, de azért ez a recept messze van a spanyol viasz kategóriától. Nem olyan bonyolult, mint ahogy első ránézésre tűnik, a főzéstől nem szabad megijedni.

Most egy jól bevált főzött kifli receptet módosítottam annyiban, hogy virsli darabokkal töltöttem meg és úgy sütöttem ki. Finom lett és ami a legjobb volt benne, hogy a reggeli tízórai csomagolást is rögtön letudtam, így reggel tíz perc extra szunyókálást nyertem.

 

Hozzávalók: (16 db kis kifli)

  • 50 dkg liszt
  • 2 dl langyos tej
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 ek cukor
  • 2 kiskanál só
  • 10 dkg olvasztott vaj

 

Tetejére:

  • 1 felvert tojás enyhén sózva
  • 8 darab virsli, jó minőségű Bécsi virsli ( VIGYÁZZ, nehogy műanyag bélbe töltött verzióval próbálkozz)
  • ketchup, mustár ízlés szerint

 

Főzéshez:

  • kb. 3 liter forrásban levő víz
  • 1 ek cukor
  • 1 kk só
  1. A cukrot és az élesztőt egy villával összetöröm, majd felöntöm a langyos tejjel, hagyom, hogy felfusson.
  2. A lisztet, elegyítem a sóval, majd hozzáadom az élesztős masszát és a langyos olvasztott vajat és jól kidagasztom. Konyharuhával letakarva duplájára kelesztem.
  3. Amikor megkelt, két egyforma részre osztottam és cipót formáltam belőle. Majd 3mm vastagságú kör formára nyújtottam és 8 cikkre vágtam.
  4. A virsliket félbe vágtam, majd a cikkek szélére helyeztem és egyesével feltekertem a háromszögeket, így 8 kiflit kaptam.
  5. A maradék cipóval is ugyanígy jártam el és így összesen 16 db virslivel töltött kis kiflim lett.
  6. A kifliket legalább fél órát kelni hagytam meg.
  7. Egy nagy lábosba 3 liter vizet odatettem főni egy ek. cukorral és egy kk. sóval, ebben főztem ki a kifliket.
  8. A sütőt meg előmelegítettem 200 fokra, alul felül sütős és a tepsibe sütőpapírt helyeztem.
  9. A megkelt kifliket egyesével beletettem a gyöngyöző vízbe, és a szűrő kanállal a víz alatt tartottam, addig amíg tízig el nem számoltam. Kivettem és jól lecsepegtettem őket és a sütőpapírral bélelt tepsire tettem
  10. A felvert sózott tojással megkentem.
  11. 200 fokos sütőben arany barnára sütöttem őket.

 

Eszköz igény:

 

  • dagasztó karos gép
  • sütőpapír
  • kis lábos a vaj olvasztásához
  • lábos a kiflik kifőzéséhez
  • szűrő kanál
  • kenőtoll / kenőecset (tojáshoz)

 

Elkészítési idő: 2 óra

Sütési idő: 200 fokos alul felül sütőben 20-25perc

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr433386842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása