Ahány ház annyi szokás, ami a kókuszgolyót illeti, a mi házunkban nem volt kókuszgolyó recept, mert sem a nagymamám sem pedig az anyukám nem csinált soha sem. Én nagyon szeretem, sokszor leptem meg magam a Széna téri nápolyisnál egy jó kis kókusz rúddal. De kár, hogy már nincsen ott az a kultikus bódé. Több recepttel is próbálkoztam, de nem igazán ízlettek. Úgyhogy nekiálltam, érzésre összeállítani egyet, azt hiszem megtaláltam a számomra igazán finom ízt és állagot, mert az ízen túl az állaga is nagyon fontos.

DSC_0197.JPG

Hozzávalók:

-          0,5 kg darált keksz (én most a Detki darált kekszet vettem, de otthon is le lehet darálni, de szerintem nem éri meg a macerát.

-          20 dkg vaj felkockázva

-          3 púpozott evőkanál cukrozatlan kakaópor

-          3 ek rum

-          2 csomag vaníliás cukor

-          3 ek méz

-          2 ek nutella

-          2 ek sárgabarack lekvár

-          8-10 ek tej

-          csipet só

-          kókusz reszelék a hempergetéshez

 

  1. Az összes hozzávalót, kivéve a kókusz reszeléket egy tálba teszem és egy összedolgozom én géppel csináltam.
  2. Egy kellemesen lágy tésztát kaptam. Lágynak kell lennie két okból, ha nem lágy akkor nem tapad meg rajta a kókusz reszelék és a vaj a hűtőben még keményít rajta egyet. Ha nem elég lágy akkor lekvárt vagy tejet lehet még hozzáadni.
  3. Diónyi golyókat formálok belőle, melyeket egy tálcára sorakoztok. Amikor megvagyok, akkor kezdek bele a hempergetésbe.
  4. Hűtőben jól záródó dobozban tárolom.

 

 

Eszköz igény:

-          keverőgép

-          tál

-          tál a hempergetéshez

-          jól záródó műanyag doboz

 

Elkészítési idő:  15 perc 

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr334907117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása