Nagyon szeretek saját kezűleg személyre szabott ajándékkal kedveskedni. Ez az ajándék már jó ideje készül, nem azért mert bonyolult, hanem inkább azért, mert nagyon sok minden más torlódott előtte. Jött a jó idő, meg a gyerek nap és ez új lendületet adott arra, hogy neki álljak és végre befejezzem ezt a helyes kis játékot. Biztos sokatoknak ismerős a gyerekkori élmény, amikor vidéki búcsúkban vagy a vidámparkban próbáltok egy  szutykos kis medencéből, egy kis horgászbottal különböző halakat kifogni, melyek hasán egy szám volt. Eszement trafik vackokat lehetett kapni a kifogott halakért cserében, de benne élénken él az emlék, hogy milyen jó buli volt. Na ezt a halászos élményt szerettem volna kertbe varázsolni egy kis itthoni barkácsolással. A munka élvezetes volt, az öröm meg leírhatatlan.
 
 
Hozzávalók:
Hal:
-          deszka kb 1cm vastag
-          festék
o   akryl  festék
o   alkoholos filc ( pl.: fehér és arany)
o   csónak lakk
o   hígító a csónak lakkhoz
-          U szög vagy szemes csavar (annyi ahány hal készül)
Pecabot:
-          nád vagy fa ág
-          spárga (horgász bot zsineg)
-          drót, melyből a horgot hajlítottam)
Halastó:
-          lavór, felfújható medence, kád stb.
Eszköz igény:
-          dekorpír vagy lomb fűrész
-          ecset (2 db)
-          karton ( a hal sablonhoz)
-          olló
-          ceruza
-          csiszoló papír
-          kalapács
-          újság papír
-          rongy a portalanításhoz
 
  1. Tetszőleges formájú halat rajzoltam egy karton papírra, melyet kivágtam és sablonként használtam, így egyformák lettek a halak, de lehetnek különbözőek is.
  2. A halakat ceruzával körberajzoltam a deszkán, majd a dekopír fűrésszel körbevágtam. de használhatsz a technika óráról jól ismert lomb fűrészt is.
  3. A felületét lecsiszoltam, majd portalanítottam. A kalapáccsal beleütöttem az U szeget vagy belecsavartam a szemes csavart a hal „orrába”. Mind kettőt használtam , mert nem votl elég egyikből sem otthon. Ezzel könnyebben tudjuk majd fogni a festéskor és így lehet majd kifogni őket. (Ha nagyon kemény fából van a deszka, akkor lehet, hogy egy kicsi elő kell fúrni a csavarozás előtt.)
  4. Először akryl festékkel kék színre festettem és hagytam megszáradni kb. 2 óra, majd alkoholos filccel (fehér és arany színű)megrajzoltam. (szem, kopoltyú, pikkelyek, farok)
  5. A csónak lakkal lekentem az egyik oldalát és a széleit, majd 24 órat hagytam száradni, majd lekentem a másik oldalát is és ismét 24 órát száradni hagytam.
  6. A drótból horgot hajlítottam, majd egy fél méteres spárgára kötöttem és a másik végélt meg egy nád szálra.
 
 
Indulhat a horgászat. Jó szórakozást!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr772942203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása