Számomra nagyon meglepő dologgal lepett meg a barátnőm, egy zacskó szárított kovásszal. Eddig még nem hallottam róla, de rögtön ki kellett próbálnom, hogy a zacskóba zárt csoda életre keltse a kenyereimet. Egy német bio termékről van szó, amire soha nem mozdultam volna rá, mert az alap német nyelvtudásomban nem szerepel a kovász szó németül (Sauerteig). Így lehet, hogy már jó párszor elsétáltam mellette, de most végre beköltözött a konyhámba. Elsőre a hátulján levő receptet próbáltam ki, annyi különbséggel, hogy teljes kiőrlésű lisztet használtam. Nagyon klassz igazi jó kis szaftos tömör nagyon jó ízű rozskenyér lett a végeredmény, már alig várom, hogy más kenyereket is kipróbáljak vele, biztos hallotok még a szárított kovászról.

 

Hozzávalók /2 vekni kb. 30cm-es kenyér/
-          550g teljes kiőrlésű rozs liszt + egy pici a formázáshoz
-          350g kenyér liszt BL80
-          670ml langyos víz
-          1 púpozott kk szárított kovász
-          1 púpozott kk szárított élesztő
-          1 kk só
-          1 tk méz
 
 
1.     A lisztet, a sót, a szárított kovászt és az élesztőt összekeverem, majd hozzáadom a mézet és a vizet.
2.      Az egészet 10 percen keresztül dagasztom.
3.      Megfelezem és két veknit formázok belőle.
4.      A deszkára szórók egy kevés rozs lisztet és belehengergetem a kenyereket.
5.      Két hosszúkás formába teszem őket és letakarva, meleg helyen egy órát kelesztem őket.
6.      Előmelegített 200fokos légkeveréses sütőben 1 óra alatt megsütöm őket, egyszerre a kettőt.
7.      Rácsra téve hagyom kihűlni.
 
Eszköz igény:
-          dagasztó karos keverőgép
-          hosszúkás tepsi kb.30 cm hosszú
 
Elkészítési idő:  20 perc
Sütési idő: Légkeveréses, 200 fokra előmelegített sütőben 1 óra
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr112693473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása