Apu szülinapjára szerettem volna valami olyan édességgel előrukkolni, amit nagyon szeret, így esett a választásom a francia krémesre. Soha nem csináltam még, mert nagyon nehéznek és bonyolultnak tartottam. Három féle krémest szeretek az egyik, amit nagyi csinált vasárnaponként, a másik, amit apu hozott a Mackós cukrászdából és a harmadik, amit Balatonfüreden árulnak az egyik kedvenc cukrászdámban. Magasan volt a mérce, szerencsére az anyósom a segítségemre volt és elmesélte, hogy mikre kell oda figyelni. Így vettem egy nagy levegőt és nekiláttam a krémesnek. Be kell valljam, így utólag, nem is tudom mitől féltem, mert tényleg nincsen benne semmilyen ördöngösség. Mondjuk a tésztáját nem én készítettem, hanem friss leveles tésztát vettem és azt sütöttem meg, ami teljesen jól keretezte a könnyed krémet. Szuper jól sikerült és nagyon jó érzés volt, hogy búcsút inthettem egy konyhai mumusnak.

 
Hozzávalók /15 db/
-          2 csomag Tante Fanny friss leves tészta
-           
-          1 liter tej (8+2dl)
-          10 dkg liszt
-          18 dkg cukor (10+8dkg)
-          5 db tojás sárgája és habja (lehetőleg szép sárgájú falusi tojás)
-          1 rúd vanília
-           
-          0,5 liter tejszín
 
-    porcukor a tálaláshoz
 
Azokat a pontokat, amikor az anyósom kihangsúlyozott én is kiemeltem Nektek, hogy
tudjátok mire kell odafigyelni.
 
 
1.       A sütőt 200fokra előmelegítem. A leveles tésztát kiterítem és a csomagban található sütőpapírral együtt egy tepsire helyezem. Egy villával szépen sorban megszurkálom a tésztát. Kb. 6 oszlopban oszloponként 10-12szer nyomom a villát a tésztában. Nem csak simán megszúrom a villával, hanem amikor beleszúrtam a villát a tésztába, akkor meg is mozgatom a villát, így kicsit kitágulnak a szúrt lyukak. Ez azért fontos, hogy a tészta ne egy nagy párnává fújódjon, hanem szép leveles legyen és ne hólyagosodjon fel. 7-8perc alatt készre sütőm. Nagyon gyorsan megég, úgyhogy figyelj rá oda. Kihűtőm a tepsit és a másik lappal is ugyanígy járok el.
2.      Egy lábosba felforralom a 8dl tejet, 10dkg cukrot és egy rúd vaníliát. A rúd vaníliát kiveszem, félbe hasítom, kikaparom a magokat belőle és belekeverem a tejbe.
3.       A tojások sárgáját a liszttel és a 2 dl hideg tejjel habverős keverőgéppel elkeverem.  Most következik az első ügyességet igénylő pont. Az egyik kezembe veszem a keverőkaros robotgépet a másikba meg a tojássárgás keveréket tartalmazó edényt.
4.      A tejet lassú tűzön melegítem tovább. Nagyon lassú sugárba adagonként hozzá csurgatom a tejes keverékhez és közben folyamatosan keverem a géppel. Fontos, hogy a keverőgép zsinórja, nehogy a lángba érjen vagy a forró kerámia laphoz érjen.
5.      Amikor az egész tojássárgás keveréket hozzáadtam, tovább melegítem és folyamatosan keverem a krémet, amíg a kellő sűrűséget el nem éri.
6.      Nagyon alaposan elmosom a keverőgép habverőjét (ha zsíros marad, akkor nem lehet keményre verni a habot) és elkezdem felverni a tojások fehérjéjét, majd adagonként hozzáadom a 8dkg cukrot és kemény habbá verem.
7.       Majd három részletben egy hablapát (vagy egy fakanál) segítségével, a még forró krémhez adom a tojásfehérjét. Óvatosan, ne törjön össze a hab.
8.       A krémet egy kicsit hűlni hagyom, majd a kihűlt levestésztára kenem. Két részletben adtam hozzá és közben egy kicsit vártam, hogy ne folyjon szét a krém.
9.      Teljesen kihűtöm a krémet.
10.   Majd tálalás előtt adom hozzá a tejszínhabot. Újra elmosom a keverőgép habverőjét és a felverem a tejszínhabot, rákenem a vaníliás krémre.
11.   A tetejére kerülő lapot, a tepsin kockázom fel és a felvágott négyzeteket helyezem rá a krémesre. Én három oszlopra vágtam és mindegyiket 5 részre osztottam, így 15 db krémest kaptam. Majd a vágások mentén átvágom az egész krémest.
12.   Vaníliás porcukorral meghintve tálalom.
 
 
Eszköz igény:
-          tál
-          lábos
-          habverős keverőgép
-          hablapát
-          tepsi
-          villa
 
Elkészítési idő:  20 perc plusz hűlési idő
Sütési idő: Légkeveréses, 200 fokra előmelegített sütőben 2* 7-8 perc

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr322690534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása