Telet láttam és tavaszt éreztem. A hétvégén lent voltunk a Balatonon, csodás érzés volt. Álltam a Keszthelyi mólon, előttem a kőkeményre befagyott Balaton, és a nap olyan erővel sütött ránk, minta tavasz lenne. Olyan volt, mint egy meseország. Meg tudom érteni Eötvös Károlyt, amikor így írt, Az utazás a Balaton körül című művében (1900):

„Sohasem felejtem el az a pillanatot,
amikor ezt a tündérországot megláttam …
Megálltam, mintha lábam gyökeret vert volna.”
Nagyon szeretem a Balatont, télen meg annyira varázslatos tud lenni. Hekket szerettem volna enni, de nem kaptunk, így fagyasztott rákot vettem és abból készült nagyon finom vacsora. Így egy kicsit messzebbre utaztunk, mint a Balaton, egészen Thaiföldig.
 
 
 

Hozzávalók (2 személyre)

-          kb. 16 db nagyobb méretű pucolt rákfarok ( Ha mirelit, akkor egy nap alatt kiolvad a hűtőszekrényben, ha a konyhában olvasztod, akkor kb. 2-4 óra, de zacskostúl hideg vízbe téve gyorsíthatod az ügymenetet, de soha nem tedd mikroba)

Panírozáshoz:

-          1 tojás

-          1 kevés liszt

-          kókusz reszelék

Sütéshez:

-          olaj

Tálaláshoz:

-          lime

-          édes chili szósz

-          friss zöld saláta

1.       A mirelit rákot kiolvasztottam, leöblítettem és lecsepegtettem.

2.       Majd hagyományos módon bepaníroztam, annyi különbséggel, hogy a zsemlemorzsa helyett, kókusz reszelékbe forgattam a rákokat.

3.       Olajat öntöttem egy serpenyőben, annyit, hogy ellepje a rákokat, megmelegítettem  (ne legyen túl forró az olaj) és két adagban kisütöttem a rákokat. Papír törlőre szedtem őket.

4.       Friss salátával, lime-mal és édes chili szósszal tálaltam.

 

 

Eszköz igény:

-          szűrőkanál

-          serpenyő a sütéshez

-          kiemelő kanál

 

Elkészítési idő:  10 perc

Sütési idő: Pár perc nem túl forró olajban

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr802646739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása