Nem vagyok egy nagy évfordulós ember, azóta meg főleg nem, hogy itthon vagyok, mert általában azt sem tudom, hogy kedd van vagy szerda, azt meg, hogy hányadika van végképp nem szoktam tudni. Nekiláttam, hogy süssek egy sajttortát, mert imádjuk a sajttortát. Régen nem készítettem, mert kicsit mindig visszahőkölök, hogy mennyi kalóriát tartalmaz egy szelet, így neki láttam, hogy készítsek egy kicsit kevésbé bűnbe esős verziót. Meg kell mondjam, igazán finom lett és nem volt hiányérzete senkinek sem. És amikor a blogra akartam feltölteni jöttem rá, hogy már három hónapja vagyis negyed éve irkálom itt az irkálni valót, elmosolyodtam. Jól érzem magam és jól esik írni, remélem Ti is szeretitek olvasni. Úgyhogy ez most egy tudatalatti vezérelte negyed évfordulós light cheesecake lett.  

 

 
Hozzávalók:
A süti alja:
-          20 dkg keksz pl. háztartási / ZABFALATOK
-          10 dkg olvasztott vaj
Krém:
-          5 doboznnyi light Philadelphia (12% zsírtartalommal) /5*125g/
-          2 dl tejföl
-          15 dkg porcukor
-          1 citrom reszelt héja
-    1 csomag vaníliás cukor
-          2 tojás sárgája
-         2  egész tojás
-          2 púpozott ek. étkezési keményítő
 
-          5 kiskanálnyi eper lekvár a csíkozáshoz
+ eperlekvár tálaláshoz
 
1.       A kekszet összeaprítom a robotgépbe, a vajat megolvasztom és a kettőt összekeverem. Majd a torta forma aljába öntöm és egyenletesen eldolgozom. Én egy vizes poharat szoktam használni tömörítés végett. Majd a torta formát kívülről jól bebugyolálom alufóliával, hogy a vízfürdő, nehogy beszivárogjon a tortába.  Ha megvan, beteszem a hűtőbe, amíg elkészül a krém.
2.       A lekvár kivételével minden egy tálba teszek és nagyon alaposan összekeverek. Majd ráöntöm a „tésztára”
3.       Ekkor jön a rajzolós része. Egy kiskanállal csíkokban rácsurgatom a lekvárt a torta tetejére, az sem baj, hogyha nagyobb eper darabok is kerülnek bele. Majd veszek egy villát és elkezdem összefirkálni a tortát. Vagyis, a villát nem a torta aljáig lenyomva, körkörös mozdulatokkal áthúzom a tortát. Mondjuk, úgy mint amikor egy golyóstollat próbálsz életre kelteni egy papír lapon. Így szép cirmos lesz.
4.       Közben vizet forralok, a vízfürdőhöz.  A tortát beleállítom a tepsibe és köré öntöm a forró vizet, majd beteszem a 180 fokra előmelegített sütőbe és 45-50 perc alatt készre sütöm.  Óvatosan a tepsi ki és berakásánál, nehogy leforrázd magad.
5.       Amikor kiveszed, akkor még remeg egy kicsit, de a sütőből kivéve még tovább sül. A vízből vedd ki , de a torta formába, hagyd kihülni.
6.       Legfinomabb, ha egy éjszakát áll.
7.       Ezt most könnyed eper lekvárral tálaltam.
 
 
 
 
Eszköz igény:
-          aprítógép a kekszhez
-          kis lábos a vaj megolvasztásához
-          keverőgép, (habverővel)
-          kapcsos torta forma, ami belefér a tepsibe
-          6-8 cm-es peremű tepsi, amibe belefér a torta forma
-          kis villa, a „rajzoláshoz”
-          alufólia a torta forma bebugyolálásához
-          lábos a víz forraláshoz vagy víz forraló
 
Elkészítési idő:  30 perc
Sütési idő:  Előmelegített 180 fokos sütőben (alsó-felső) vízfürdőbe 45-50 perc

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr212609773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása