Vadrizs maradt még a csajos ünneplésből és ehhez szerettem volna valami finomat alkotni. A klasszikus gombhoz a kabátot ebéddel akartam meglepni a férjuramat. A nagyobbik a nagyszülőknél a kisebbik alszik, így tudunk úgy ebédelni, hogy ki is tudjuk élvezni az ízeket. Nagyon gyorsan elkészült és igazi pazar ebéd kerekedett belőle, jól esett volna hozzá egy pohár bor, de mindketten vezettünk még a délután úgyhogy ez most kimaradt, de majd legközelebb.
KACSA DSC_040113.JPG
Hozzávalók 2 személyre:
- 1 db kacsamell
- 1 db répa megfelezve és fél centisre felvágva
- 2 adagnyi vadrizs keverék
- 3 cm friss gyömbér
- 4 cm póréhagyma felaprítva
- só
- bors
Elkészítés: 
1. A kacsamell bőrét beirdalom és mindkét oldalát bedörzsölöm sóval és borssal.
2. A sütőt előmelegítem 160 fokra.
3. Egy sütőbe is rakható edényt hevíteni kezdek és amikor jó forró akkor a bőrős felével lefelé belehelyezem a kacsamellet. Picit megrázom és hagyom három percig sülni, majd megfordítom és a másik oldalát is 3 percig sütöm. Két kanál kacsazsírt egy teflon edénybe merek és a kacsa mehet a sütőbe 18-20 percre.
4. A felszeletelt répát a kacsazsírra dobom és pirítani kezdem hozzá adom a póréhagymát és a reszelt gyömbért, majd az előre megfőzött vadrizst (vadrizs és hosszúszemű rizs keveréke)
5. A kacsát kiveszem a sütőből egy pár percig pihentetem, majd felszeletelem és a tányérokra halmozott rizsköretre tálalom.
Eszköz igény:
- teflon
- sütőbe is rakható edény
- reszelő a gyömbérhez
Elkészítés: 30 perc
Sütés: Tűzhelyen előpirítani utána előmelegített sütőben (160 fok) 18-20 percig sütni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr35048656

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.01.29. 10:39:08

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.29. 08:50:21

Nah ezt most nem szabadott volna elolvasni, mert nagyon éjes lettem. :D

Kolozsgabi 2013.01.29. 08:53:27

Ahogy írod, nagyon gyorsan elkészülhet, én már rég csináltam kacsát, valahogy nekem továbbtartott, valamit rosszul csináltam. Jó szaftos sültnek néz ki, ki kell próbálni, biztos finom!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása