Először a sós csurgatott mázba szerettem bele, amikor Limaránál megláttam ezt a receptet. A sós máz gyerekkoromba repített vissza, amikor a állatkerti perecről csak a sós mázt lehetett megenni mert a perec, olyan kemény volt, hogy kopogott. Imádtam lehámozni a perecről ezt a nyúlós sós „mázat".
Meleg ide meleg oda nem bírtam ellenállni és rögtön meg is kellett sütnöm. Ebben a péksütiben nem csak a máz lett csodás hanem a kifli is. Csalódnom nem kellett ismét mennyei lett a végeredmény. Legközelebb pereceket is fogok belőle formálni, mert a tészta íze nagyon nagyon hasonlít a klasszikus perechez.

SÓS STANGLI.JPG


Hozzávalók: (16db kiflihez)

  • 500 g finomliszt
  • 1 teáskanál só
  • 1 teáskanál cukor
  • 2,5dkg friss élesztő
  • 50 g napraforgó olaj
  • 90 g tejföl (20%)
  • 260 ml langyos víz

Sós öntet a „kiflik"tetejére:

  • 2 evőkanál liszt
  • 1 teáskanál só
  • víz

1. A liszthez hozzáadom a sót és a cukrot elkeverem, belemorzsolom az élesztőt.
2. Majd hozzáadom a többi hozzávalót és a robotgép, dagasztó karjával egynemű tésztává dagasztom.
3. Műanyag fóliával lefedem az edényt és duplájára kelesztem.
4. A tésztát átgyúrom és négy részre osztom.
5. Mindegyik darabot 10szer a deszkához csapom. Igazán jól tud esni ez a csapkodás. A tészta lágyabb és puhább lesz tőle.
6. Majd mindegyik gombócot 4 felé vágom és 20cm hosszú hengereket formálok belőle.
7. Sütőpapírral bélelt tepsibe egymás mellé fektetem őket. Nekem két tepsiben szokott elférni. Lehet őket szorosabban tenni, akkor összesülnek, de egymástól távolabb is.
8. Ruhával letakarva 20 percig kelesztem.
9. A kifliket 200 fokos előmelegített sütőbe teszem és 5 percig sütöm.
10. Ez alatt elkészítem a sós mázat. Lisztet elegyítem a sóval és folyamatos kevergetés mellett hozzáadom a vizet. Sűrű palacsinta tésztát kell kapnom.
11. 5 perc elteltével kiveszem a kifliket rácsurgatom a sós mázat, majd visszateszem a sütőbe és további 10 percig sütöm. Az utolsó két percben, már csak felülről sütőm, hogy szép szint kapjanak.

Eszköz igény:

  • dagasztó karos robotgép
  • kis tálka, villa a sós mázhoz

Elkészítési idő: másfél óra
Sütési idő: 200 fokos előmelegített sütőbe teszem és 5 percig sütöm. 5 perc elteltével kiveszem a kifliket rácsurgatom a sós mázat, majd visszateszem a sütőbe és további 10 percig sütöm. Az utolsó két percben, már csak felülről sütőm, hogy szép szint kapjanak

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr714684760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása