Annyira jó, hogy a tavasz első sugarai felénk kacsintottak, még nem merem elhinni, hogy tényleg itt van és elrakhatom végre a csizmákat, de amikor a kertben egy nap alatt 5cm nőtt a nárcisz szára és olyan madárfütty ébresztett, ami mosolyt csalt az arcomra, azért ad némi reményt a bizakodásra. Csoda idő volt ma, szinte egész napot a kertben töltöttük, de este azért nekiláttam egy kicsit sürögni forogni a konyhában. tavaszi/húsvéti dekorációt sütöttem. Már több éve hagyománynak számít, hogy húsvét előtt is sütünk mézes kalácsot. Az egyik rész a barkafát díszit, a másik részéből ajtó dísz lett a maradékból meg Zsimbi uzsonna. A barátaimat és a családot is megleptem egy-egy adag tavaszi dekorációval és mindenhol nagyon nagy sikert arattam.

A recept ugyanaz, mint amit karácsonykor használtam, csak a formák mások. Nagyon jól mutatnak a mézes nyulak, tojások, birkák, répák a barkafán és az ajtón.
 
Hozzávalók:
Tészta:
-          90 dkg liszt
-          30 dkg kristálycukor
-          20 dkg margarin
-          25 dkg méz
-          3 tojás
-          1 zacskó mézeskalács fűszerkeverék (Kotányi)
-          2 kávéskanál szódabikarbóna
-          reszelt citromhéj
-          1 csipetnyi só
 
 
1.      A mézet, a cukrot, fűszereket és a vajat összemelegítem, majd hagyom kéz melegre hűlni.
2.      A lisztbe belekeverem a sót, a szódabikarbónát és a citrom héjat. Beleöntöm a kéz meleg mézes keveréket és a felvert tojásokat. Az egész masszát jól kidolgozom a keverőgéppel, és egy éjszakára folpackba tekerve, a hűtőben pihentetem.
3.      Egyszerűbb megoldás, kenyérsütőgépbe beletenni a hozzávalókat (méz felfőzés és lehűtés természetesen marad) és abban kidolgoztatni a tésztát.
4.      A tésztát kicsit átgyúrom és enyhén lisztezett felületen fél cm vastagra nyújtom. Majd formákat szaggatok belőle és egymástól kb. 1 centiméterre helyezem a formákat a sütőpapírral kibélelt tepsin. Kicsit dagadni fognak. Előmelegített sütőben (alsó felső sütés) 175 fokon 6-8 perc alatt megsütőm őket.
5.  A tojások között volt olyan is, amit mézeskaláccsal dekoráltam és apró szíveket vagy répát tettem rá és így sütöttem ki, így kicsit tovább sütöttem, mert vastagabb volt a tészta.
6.      Rácsra szedem őket és hagyom kihűlni.
7.      Mi fúróval fúrtuk ki őket és 6mm széles drótos masnival függesztettük fel ezt a fiúk csinálták és nagy buli volt. :)
 
 
 
 
Eszköz igény:
-          lábos
-          apró lyukú reszelő, a citromhéjhoz
-          keverőgép vagy kenyér sütőgép a tészta kidolgozáshoz
-          tepsi ( kettővel vagy hárommal gyorsabban megy)
-          kiszúró forma (nyúl, répa, tojás, birka, lepke, de késsel is vágható, szabad kézzel vagy papír sablonnal) Én ezeket a formákat a KIKA-ban és a Desszert Mesterben vettem.
-          sodrófa
-          6mm-es drótos masni (én ezt az üde kockásat a törökbálinti PlantArt-ban vettem)
 
Elkészítési idő:  Első nap kb. fél óra plusz a idő a méz süléshez
Sütési idő: Tepsinként 6-8 perc előmelegített alsó felső sütésen 175 fokon

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr842734257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása