Vannak olyan időszakok az életemben, amikor annyira vágyom a sósra és a sajtosra. Ez az érzés, a karácsonyi édesség dömping közben is sokszor tör majd rám. Ezt a muffint sokszor és sokféleképpen készítettem már el, sokféle szerepben tetszelgett már a családi repertoárunkban. Volt már délutáni nassolni való, jött velünk kirándulni, saláta mellé ettük a múlt héten, tízóraira is csomagoltam már és akkor csak egy párat soroltam fel. Végtelen a variációk száma, hogy mivel lehet még gazdagabbá tenni, de szimplán turbózás nélkül is nagyon finom. 
 
DSC_1753.JPG
Hozzávalók:
 
  • 3 db tojás
  • 12 dkg puha vaj vagy zsír (én most mangalica zsírral készítettem)
  • 20 dkg túró
  • 1,5 dl tej (laktóz mentes volt)
  • 30 dkg liszt
  • 10 dkg reszelt sajt (Gouda) – ez most zöldfűszeres volt
  • só mehet bele pici bors is. (sót sokat kíván a tésztája)
  • 1 csomag sütőpor
 
Ezekkel lehet szerintem túrbózni:
  • olíva bogyó
  • sonka
  • spenót
  • hagyma, új hagyma 
  • szárított paradicsom
  • tökmag/napraforgó
  • és így tovább csak a fantázia szab határt 
 
 
Elkészítés:
 
1. A vajat vagy a zsírt megolvasztom.
2. Tojást, túrót, és a zsiradékot összekeverem, majd hozzáadom a száraz hozzávalókat.
3. A legvégén a sajtot és ha van akkor a turbózó cuccokat.
4. A muffin formát kikenem és kiliszteztem, kétharmadik töltöm. 
5. 180 fokos sütőben  légkeverés 20 perc alatt készre sütöttem.
6.  kb 16-18 darab lett belőle, ami nem annyira muffin sütő barát. Legutóbb egy nagy tepsire tettem kisebb méretű muffin papírokat kettesével és azt töltöttem meg, így 24 darab lett belőle. 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr105685359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása