Valami más szerettem volna idén, a duplán fonott foszlós kalács megszokott dolog a húsvéti asztalunkon, mindenki kedvence. Az ízén nem akartam változtatni, mert évek óta nagyon jól működik, így a formázásán módosítottam. És a szépen megfont tésztát koszorú formára alakítottam és így sütöttem meg.

Ez a forma is nagy sikert aratott, már most töröm a fejemet, hogy jövőre mivel fogok előrukkolni.

 

 

Hozzávalók:

-          90 dkg liszt

-          3 egész tojás

-          3 dl langyos tej

-          10 dkg olvasztott langyos vaj

-          12 dkg cukor

-          2,5dkg friss élesztő

-          egy csipet só

Kenéshez:

-          1 tojás sárgája

-          3ek tej vagy tejszín

 

  1. Az élesztőt összetörőm egy ek cukorral, majd 1 dl langyos tejjel felöntőm és hagyom felfutni.
  2. A lisztet, a cukrot a sót egy tálba teszem,és jól elvegyítem. Majd hozzáütőm a tojásokat, a tejet, az olvasztott vajat és a felfutatott élesztőt.
  3. Ruganyos tésztát gyúrok belőle, fontos az edény falától el kell válnia.
  4. Meleg helyen letakarva duplájára kelesztem.
  5. Majd könnyedén átgyúrom a tésztát és három részre osztom és megfonom.
  6. A sütőpapírral bélelt tepsire teszem és koszorú formát készítek belőle és a végeit összedolgozom.
  7. Konyharuhával letakarva meleg helyen bő duplájára kelesztem. Majd óvatosan lekenem az egészet a tojásos tejjel /tejszínnel és hagyom 10 percig száradni.
  8. 175 fokra előmelegített légkeverős sütőben 15 percig sütőm, majd 160 fokra visszaveszem a sütőt és további 15 percig sütőm.
  9. Rácsra téve hagyom kihűlni. 

 

Eszköz igény:

  • élesztő futtatáshoz bögre
  • edény vaj langyosításhoz
  • dagasztó karos keverőgép
  • tepsi
  • sütőpapír
  • tál a tojásnak a kenéshez
  • kenő toll

Elkészítési idő:  4 óra

Sütési idő: 175 fokra előmelegített légkeverős sütőben 15 percig sütőm, majd 160 fokra visszaveszem a sütőt és további 15 percig sütőm.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr364373203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása