Itt a nyár itt a könnyebb és gyerek centrikus ételek ideje. A hamburger nálunk bármikor jöhet és mivel nincsen igazán meleg, így bevállalható a sütő bekapcsolása is. A receptet Limaránál találtam és be kell valljam még jobb, mint amit eddig sütöttem, nem teljesen ugyanúgy készítettem, mint ő az eredmény szuper lett. 

 

 

 

 

 

Hozzávalók:

  • 2 dl langyos tej
  • 2 ek. cukor
  • 1 tk. só
  • 40 g olaj (napraforgó)
  • 1 egész tojás
  • 100 g natúr joghurt
  • 60 dkg finom liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • + 1 tojás a kenéshez

 

Elkészítés:

  1. A cukrot és az élesztőt egy villával összetöröm, majd 1 dl langyos tejjel felöntöm és hagyom, hogy felfusson.
  2. A többi hozzávalót egy tálba teszem, majd és hozzáadom a felfuttatott élesztőt és kidagasztom.
  3. Majd letakarom és duplájára kelesztem.
  4. A megkelt tésztát 9 egyenlőre részre (120g) vágom és zsemléket formálok belőle.
  5. Sütőpapírral bélelt tepsire teszem és duplájára kelesztem.
  6. A sütőt előmelegítem 180 fokra. A zsemléket egy felvert tojással lekenem pár percig hagyom, hogy a tojás megszáradjon, majd 18perc alatt készre sütöm.

 

Eszközök:

 

-          bögre és villa az élesztő futtatásához

-          tál

-          dagasztó karos robotgép

-          ecset és tálka a kenéshez

-          tepsi és sütőpapír

 

Előkészítés: 2 óra

Sütés: 180 fokos előmelegített sütőben kb. 18 perc 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr242942069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása