Abban a kis faluban, ahol a gyerekkori nyaraimat töltöttem a Börzsöny lábánál, volt egy barátnőm, aki cukrász tanuló volt és ő sütötte mindig ezt a süteményt. Nagyon viccesnek találtam, hogy a süteményt reszelni kell. Aztán teltek múltak az évek és senki nem csinált nekem ilyen süteményt, de az ízére nagyon vágytam. Így nekiláttam, hogy elkészítsem azt, amit gyerekkoromban ettem. Jelentem sikerült. Azóta is nagyon nagy siker és nagyon sokszor készítem ezt a sütit. Azóta több néven fut nálunk. Reszelt kakaós, kontrasztos, aszfaltos süti. Az utóbbi nevet az apósomtól kapta, és ha az ember megnézi a süti tetejét tényleg úgy néz ki, mint egy nem simított aszfalt burkolat.

 

Hozzávalók:                  
Tészta:
-          60dkg liszt
-          35dkg margarin/vaj
-          20dkg porcukor
-          1 vaníliás cukor
-          2 tojás sárgája
-          4 ek kakaópor
-          0,5 csomag sütőpor
-          2ek tej
-          egy csipet só
 
Túró krém:
-          75 dkg túró
-          3 tojás sárgája
-          25dkg porcukor
-          1 vaníliás cukor
-          5 tojás fehérje (habbá verve)
 
1.       A tésztához való száraz hozzávalókat elkeverem, majd hozzáadom a margarint, a tejet és a tojásokat és egynemű tésztává gyúrom.
2.       Egy órára hűtőbe teszem.
3.       A tepsit kivajazom és kilisztezem.
4.       A túró krémhez, összekeverem a túrót a porcukorral és a vaníliás cukorral. Majd hozzáadom a tojás sárgákat végül a kemény habbá vert tojás fehérjét.
5.       Majd a tészta felét egy nagy lyukú reszelőn a tepsibe reszelem és óvatosan elegyengetem.
6.       A túró krémet óvatosan és egyenletesen elkenem a tésztán.
7.       Majd a tészta másik felét óvatosan ráreszelem a túró krémre. Fontos, hogy ne törjem össze a reszeléket
8.       180 fokra előmelegített sütőben 40-45 percig sütöm.
 
 
Eszköz igény:
-          habverő/ vagy habverős robotgép
-          keverőkaros robotgép
-          magasabb oldalú tepsi kb.: 35*25 cm
-          nagy lyukú reszelő
 
 
Elkészítési idő:  2 óra
Sütési idő: 180 fokra előmelegített légkeverős sütőben 15 percig sütőm, majd 160 fokra visszaveszem a sütőt és további 15 percig sütőm.

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr232828795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.04.16. 20:36:01

Gratulalok!
Feltalaltad a spanyol viaszt.

A sutemeny neve Borzaska vagy Turos borzas.

Samu24 2011.04.16. 20:56:50

Mi Reszelt túrósnak hívjuk. Más néven nem ismerem.
Épp jóízűen falatoztam az imént egy szeletet amikor megláttam a cikket. :) Micsoda véletlenek. :)

Amúgy mindig van a mélyhűtőben... (mert valahogy nem tudok belőle keveset csinálni)

:)

LittleBear 2011.04.16. 21:12:57

nálunk egyszer munkahelyi karácsonyi ünnepségen tűnt fel reszelt túrós három tálon is - nekem régi jól bevált süti, más két kollégának meg ez volt az évad újdonsága, és gondolták, megosztják a felfedezést másokkal is...

Scala 2011.04.16. 23:40:42

Alapdarab, Borzaska néven ismertem. Bár még nem készítettem.
Az aszfalt nem ugrott volna be viszont.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása