Ki nem emlékszik a régi idők igazi foszlós kiflijére. Bennem igazán nosztalgikus emlékeket ébreszt, ha az országot járva találkozok gyerekkorom igazi kívül ropogós, belül puha és foszlós kiflijével. Magában is mennyei volt és a koronája nem más volt, mint a vaj. A faluban a helyi kisboltban mindig többet kellett kérni, mint ami a listán szerepelt, mert a hazafelé vezető „hosszú” úton mindig elkopott belőle.

 
Noszvajon voltunk nyaralni, ahol egy mesevár szálláson (Nomád) a terülj terülj asztalkám reggelinél, olyan csoda kifli várt, amiről mindig is álmodoztam. Egy egri pékség készíti őket, és le a kalappal, hogy manapság van még olyan pékség, akik ennyire nosztalgikus kiflit képesek előállítani . És van olyan szállás, aki ad arra, hogy ez a csoda a többi csoda közé kerüljön az asztalra. Büszkék lehetnek magukra. Hazatérvén menten nekiláttam, hogy megpróbáljak valami hasonlót alkotni. Nem pont olyan lett, mint amit ott ettünk, de igazi élmény kiflit sikerült összehozni, amit azóta is gyakran sütök.
 
 Hozzávalók: (24 db kis kifli)
-          50 dkg liszt
-          2 dl langyos tej
-          2,5 dkg élesztő
-          1 ek cukor
-          2 kiskanál só
-          10 dkg olvasztott vaj
Tetejére
-          1 felvert tojás enyhén sózva
-          durva szemű tengeri só a kifli tetejére
Főzéshez:
-          kb. 3 liter forrásban levő víz
-          1 ek cukor
-          1 kk só
 
1.       A cukrot és az élesztőt egy villával összetöröm, majd felöntöm a langyos tejjel, hagyom, hogy felfusson.
2.       A lisztet, elegyítem a sóval, majd hozzáadom az élesztős masszát és a langyos olvasztott vajat és jól kidagasztom. Konyharuhával letakarva duplájára kelesztem.
3.       Amikor megkelt, három egyforma részre osztottam és cipót formáltam belőle. Majd 3mm vastagságú kör formára nyújtottam és 8 cikkre vágtam.
4.       A kör széléről indulva egyesével feltekertem a háromszögeket, így 8 kiflit kaptam.
5.       A maradék két cipóval is ugyanígy jártam el és így összesen 24 db kis kiflim lett.
6.       A kifliket legalább fél órát kelni hagytam meg.
7.       Egy nagy lábosba 3 liter vizet odatettem főni egy ek. cukorral és egy kk. sóval, ebben főztem ki  a kifliket.
8.       A sütőt meg előmelegítettem 200 fokra, alul felül sütős és a tepsibe sütőpapírt helyeztem.
9.       A megkelt kifliket egyesével beletettem a gyöngyöző vízbe, és a szűrő kanállal a víz alatt tartottam, addig amíg tízig el nem számoltam. Kivettem és jól lecsepegtettem őket és a sütőpapírral bélelt tepsire tettem
10.   A felvert sózott tojással megkentem és a tetejükre durva szemű sót szórtam.
11.   200 fokos sütőben arany barnára sütöttem őket.
 
 
Eszköz igény:
-          dagasztó karos gép
-          sütőpapír
-          kis lábos a vaj olvasztásához
-          lábos a kiflik kifőzéséhez
-          szűrő kanál
-          kenőtoll / kenőecset (tojáshoz)
 
Elkészítési idő:  2 óra
Sütési idő:  200 fokos alul felül sütőben

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr192665289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása