Sushi rizst keresgettem a közértben, amikor a Sushi rizs mellett, ráakadtam a desszert rizsre. Megörültem neki, hogy nem kell már a világ végére elmenni , hogy különböző rizst találjak, csak a sarki közértig. Nem akartam én rizskochot sütni, de ha már így elém került, nem lehetett nemet mondani. A vörös áfonya úgy került bele, hogy egy nagy doboznyi vörös csoda nézz velem szemben a spájzban, már egy jó ideje. Ugyanis a kicsi fiam épp a most mégsem kérek áfonyát korszakát éli. Tökéletesen passzolt a rizskochba, hozzá még egy kis pikáns vörös áfonya lekvárt tálaltam nagyszerűen sikerült. Igazi tél édesség, de akár második fogásként is megállja a helyét egy tartalmas leves után.

 

Hozzávalók:
-          25dkg desszert rizs
-          200ml víz
-          1 liter tej
-          15dkg cukor
-          1 citrom reszelt héja
-          1 rúd vanília kikapart belseje vagy 1 tk vanília esszencia
-         
-          5 dkg vaj
-          5 tojás (sárgája és fehérjéből hab)
-          2 ek liszt 
-           
-          2 marék aszalt vörös áfonya
-           
-          vaj az edény kikenéséhez
-          zsemle morzsa az edényhez
-           
-          vörös áfonya lekvár a tálaláshoz
 
1.      Egy nagy vastag aljú lábosba egy csipet sóval odateszem a rizst a vízben és sűrű kevergetés mellett, közepes hőfokon, megpuhítom a rizst.
2.      Felöntöm a tejjel és lassú tűzön időnként megkeverve addig főztem ameddig a rizs megpuhul. Nem issza fel az egész tejet.
3.      Hozzáadom a cukrot, a vanília rúdat/esszenciát, a reszelt citrom héjat, majd lefedve hagyom 1 órát állni, hozzáadom a vajat. Majd hagyom hűlni.
4.      Fontos, hogy ne legyen a rizs meleg, mert akkor a tojás összeáll, hozzáadom a tojások sárgáját.
5.      Felverem a tojások fehérjét egy csipet sóval és több részletbe hozzáadom a rizshez. Majd apránként hozzá keverem a lisztet is.
6.      Beleszóróm az aszalt vörös áfonyát, és óvatosan belekeverem, nehogy összetörjön a hab.
7.      Sütheted egy tepsiben is kb. 25*35cm, de mi szeretjük a sült szélét a rizskochnak, így három darab kis tepsiben sütöttem. Fontos, hogy az edényeket jól kivajaztam és beszórtam zsemlemorzsával.
8.      Merőkanállal mertem bele a masszát, hogy egyenletesen tudjam eloszlatni, elég híg még a massza, de majd a sütéskor megszilárdul.
9.      Előmelegített 200fokos, alul felül sütési módon, sütőbe 40 perc alatt készre sütöm.
10.  Vörös áfonya lekvárral tálaltam. Melegen és hidegen is finom.
 
 
Eszköz igény:
-          lábos
-          edény a tojáshab felveréshez
-          tepsi  25*35 cm vagy 3db kisebb tepsi a lényeg, hogy a területe 25*35cm legyen
 
 
Elkészítési idő:  3,5 óra
Sütési idő: előmelegített alul felül sütős 200 fokos sütőben 40 perc, ha kisebb tepsikben sütőd, akkor csökkenhet a sütési idő

Forrás: Gourmandia könyv, saját csavarral

A bejegyzés trackback címe:

https://mazsakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr202655129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása